Sidor

torsdag 9 juni 2011

Odlings prognos.

Just nu är det stort krig ute i trädgården.
Det är myrorna mot mig.
Vem vinner ?

Jag har egentligen inte såååå mycket emot myror. I det stora hela tror jag på att dom faktiskt är bra för naturen och min trädgård. Men det råkar vara så att jag vill ha mina jordgubbar och andra växter/blommor i fred.
 

För att det kommer ätbart och blommor i min trädgård, det är ett faktum. Det spirar av liv där ute. Tomaterna blommar, min tagetes blommar, jordgubbarna har blommat. Det är redan jordgubbar på väg. Massor jämfört med förra sommaren då jag bara fick 2 gubbar över huvud taget.

 

Ärtorna växer, squashen har satt knopp. Samtliga 4 pelagoner ( i 4 olika arter t.o.m ) har satt knopp. Mest spännande är så klart det lilla skottet jag köpte i våras på Trädgårdsföreningen. Jag har ju glömt hur blommorna ser ut så det är extra spännande då.


Slinger krassen jag planterat är lite tanig fortfarande. Men det beror nog på att jag inte tagit hand om det alls. Den växer ändå. Tillsammans med ett skott från en stackars blomma som dog för ett tag sedan. Och PAPRIKAN !!!!!!!! Den har frukt på väg. Jag är så överlycklig.


Räknade till i alla fall 4 frukter i olika storlek. Den största är visserligen bara stor som en kikärta, men det är framsteg ändå och jag är nöjd. Det blev ett långt inlägg idag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar