Sidor

torsdag 21 juli 2011

Trädgårds pyssel....

Idag går åt h-vete. Men igår var jag duktig.

Igår skaffade jag mig 2 fina pallkragar och fyllde dom med jord, samt åkte till ikea och plantagen och handlade lite div nödvändigheter. Att fylla på den där jorden däremot var inte en lätt femma. Det gör jag inte om inom en nära framtid inte. Så nu får vi fan bo kvar här ett bra tag till. Antingen det eller också får jag hyra in någon att göra jobbet åt mig. Hur som haver så är jag nöjd i alla fall.

Det ska till lite pyssel och dittan å dattan bara. Men bra blev och blir det. Mina örter fick sig en egen krage att bo i. Jag hoppas dom kommer trivas där, bredvid min lilla ros. Den andra lådan är jag inte riktigt överens med mig själv om vad jag ska fylla den med. Blommor, grönsaker eller ett litet jordgubbsland. Jag misstänker att det kommer bli åtminstone en pallkrage till faktiskt. Vi får väll se.

Så här blev det i alla fall. ^^

Både ätbart, gott och snyggt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar