Sidor

tisdag 20 december 2011

Helg pyssel.



Vi pysslade lite i helgen som var, mor och jag. Och jag satt och funderade va sjutton jag kunde göra för att använda alla mina små pärlor som blivit över när alla stora tagit slut, och då slog det mig. Armband.

Det stora röd-rosa går att ha antingen som halsband eller dubbelt armband, kanske ger bort det. Men jag blev lite extra förtjust i det blåa lilla armbandet, så det kommer jag nog behålla. Ja och så blev det en sån där fin liten ängel i rosa också. Verkar som att alla som pysslar med smycken gör sånna. Men det blir nog inga fler för mig. En räcker, jag är inte sååå galen i dom direkt. Fastän dom är söta.

Nu börjar det bli lite sent och dax att krypa till korset och sova lite, i morrn är det sista julshoppingen som ska fixas. Sen är det nästan julafton. Och ute ligger snön på taken, inte en enda kotte är vaken. Natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar