Sidor

fredag 6 maj 2011

Klara, färdiga, blogga...

Det fina med att ha några alster redo och väntandes är att man inte behöver bli muppig om man inte orkat göra något nytt men känner att man skulle vilja skriva nått i alla fall.

Som idag, så har jag visserligen börjat på en ny LO. Men den är långt ifrån klar för jag blev upptagen med att försöka hjälpa Ciza och Camilla i deras butik. ( Jag tror inte jag gjorde det svårare i alla fall. ) Vi var iväg i morse till "lagret" och hämtade en massa tok snygga blommor. Rosor, rosenknoppar, liljor och en hel del annat snyggt. Tänker köpa en redig bunt själv. Och än en gång bara tok älskar jag hur snäll min man är. När jag säger; det här kommer bli dyrt, det kommer gå över 200 kronor säkert. Så tycker han bara... ok. "Jag betalar." Pözz på dig älskling och tack för att du stödjer mig och mitt pyssel.

Men.... det jag egentligen skulle skriva om är ju ett till av mina vilande alster. Eller rättare sagt 3 av dom. För dom är alla 3 gjorda i samma "tema". Ungefär. Den första är en altrad te ask. Nej jag visste inte vad jag skulle ha den till när jag pysslade med den och jag vet fortfarande inte. Men snyggt blev det.


Den andra bilden är lådan som min nya mobiltelefon kom i. Den var så praktisk för man drar ut lådan istället för att lyfta på ett lock. Som handtag sitter det en välbekant metall fjäril.


Och den sista lilla saken, ett litet kuvert kan man kalla det. Är också en del från mobil lådan. Det var någon del till telefonen som kom i den och jag tycker den passar prima till att ge bort något litet i nån gång.


Allt utom "stommarna" och halvpärlorna ( köpta sen tidigare på annan ort ) är köpta i Designats butik. Blommorna finns i påsar om 10 blommor / påse i rosa eller brunt, och den söta lilla spetsen finns kvar på rulle. Pappret däremot finns inte kvar i butiken just nu tror jag, det är nog slut. Men det kommer från Kaisercraft, Seaside Collection, och är då fint blå/vit mönstrat på en sida och brunt med diskreta men snygga blommor och text på den andra. Jag hoppas det kommer in fler papper av den här sorten för det är min nya favorit för tillfället.

Uj uj va långt det här blev....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar