Sidor

söndag 3 juli 2011

Att göra eller inte göra.

Ska jag eller ska jag inte skriva nått idag. Jo jag skriver.

Idag har jag startat ett litet inbördeskrig på min uteplats. Hittade ett till näste med gula myror, och även om jag inte ser dom så mycket som dom svarta myrorna så är dom i vägen när jag vill rensa mellan plattorna. Därför så lämnade jag hålet öppet och det tog inte lång stund innan som svarta myrorna hade invaderat. Senare när dom är klara så ska jag invadera dom tillbaka. Dom är ju överallt och jag finner det lite irriterande.

Från ett problem till ett annat. Jag som är så dålig på särskrivningar fick ett litet dilemma. Ihop, isär och ivägen ? Eller är det I hop, i sär och i vägen ? Jag har fått för mig att ihop ska sitta ihop och i sär ska sitta i sär. Men ivägen då ? Hur ska det vara, och har jag rätt om dom andra två ? Det är väll själva fan att man hade så satans bråttom att komma ur grundskolan att man inte ens lärde sig skriva rätt. *suck*

Dessutom är jag enormt godis sugen idag. Misstänker att det har en liten gnutta att göra med att jag bestämt mig för att försöka äta mindre. Så därför är jag extra sugen i stället. Försöker ignorera det genom att dricka te i stället. Än så länge funkar det bra och än så länge bara 2 koppar druckna. Tur att vi inte har brist på vatten i kranen. Annars kan det gå illa.

Spännande. Så här mycket trodde jag inte att jag hade att klämma ur mig idag. Men nu räcker det, nu ska jag sätta mig ner med kreativiteten en stund och jobba. Men, innan jag går. När vi ändå pratar om kreativitet. En bild på en liten ask jag gjorde för ett bra tag sedan men inte bloggat. Gjord på en "mall" från en tom marabou förpackning. Några fjärilar, halvpärlor, en "etikett" och ett svart mönstrat papper.

Tänkt att användas som presentförpackning nån gång. Fylld med tex choklad eller nått annat smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar