Sidor

måndag 18 juli 2011

Creativity strikes back.

Yup, precis vad rubriken säger.

Idag slog kreativiteten till, det blev lite sött rosa och enligt mig väldigt enkelt men fint. Jag har haft 2 små g-klavar  hängandes på min taggtråd ganska länge nu. Jag tror att dom kommer från 2 gamla örhängen som jag antagligen inte tyckte såg så speciella ut så jag plockade i sär dom. Det händer ofta med smycken för mig. En stor anledning till att jag inte köper nya. Jag plockar bara isär dom förr eller senare.

Men hur som haver. I sommras när jag var uppe och hälsade på min mor och syster på deras födelsedag så passade vi på att springa runt på Kupolen en stund. Väldigt farligt för rätt som det är så hamnar man inne på Panduro, och där finns det ju alla möjliga farliga saker som man bara måste köpa och ha för nästa pysselprojekt eller hobbystök. Yum yum yum yum. Jag köpte en ask pärlor i blandade färger.

Varje gång jag ser asken så vill jag plocka med pärlorna och skapa nånting. Men det är inte alltid som jag kommer på något snyggt eller vettigt att göra. Men idag så gick det, och nu är mina klavar fullfjädrade örhängen. Om än i lite olika storlek, men spela roll. Det blir lätt så när man gör saker hemma, klavarna var lite olika i storlek men jag tycker det blev bra. Syns nog inte så mycket hur som haver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar