Sidor

fredag 15 juli 2011

Organisera mera.

Det blir dubbla inlägg idag, jag hittade något jag ville göra.

Rättare sagt jag såg min anslagstavla. Som det sitter en massa jox, skit och div på. Det är nästan samma saker som suttit i över ett år nu. Jag rör nästan aldrig tavlan utöver när vi flyttar, eller vid enstaka tillfällen för att lägga till nån liten sak. Det slog mig att jag mer eller mindre inte använder den alls, och att den kunde användas till nånting annat bättre i stället.

Bredvid tavlan har jag en rulle med gammal rostig taggtråd hängandes. Jag tycker det är snyggt, och har upptäckt att det också är väldigt praktiskt. Alla dessa taggar är jätte bra om man behöver hänga ifrån sig små plock. I mitt fall betyder det saker som ska bli eller redan har blivit till ett smycke eller liknande.

Och häromdagen så köpte jag ju den där ställningen som jag tänkte hänga smycken på. Så nu sitter den och taggtråden på anslagstavlan. Nu är bara frågan, har jag något pyssel i mig som vill ut. Eller ska jag leta rätt på något annat som behöver organiseras om ? Mm. Vi får väll se. Jag vet, det blev en taskig bild. Men batterierna i kameran tog slut.

Men snart kommer David hem.... och då ska jag fan ha godis. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar