Sidor

onsdag 13 juli 2011

Trädgårdstankar.

Det var några dagar sedan. Jag har vist inte bloggat på ett tag igen.

Försöker visserligen hålla någon sorts "dagbok" numera. Kan hända att den mesta skiten jag har i mig åker ur där i stället. Skulle inte vara så dumt. Då kan det få plats med mer pyssel, trädgård och teckningar här. Inte för att jag har ont om plats eller så.

Ett annat ställe jag inte har ont om plats i är min faktiska trädgård. Efter att ha bott här i snart, vadå... 2 år typ ? Osäker. Så har jag i alla fall börjat komma överens med den där lite halv blommande öknen vi har bakom insyns skyddet. Och jag har börjat smida gröna planer för sagda plätt till som senast nästa vår.

Just nu växer det bara en liten ros där, köptes så sent som för typ 2 dagar sedan. Eller något åt det hållet i alla fall. Om den kommer överleva vet jag inte, men jag tänkte försöka få den att göra det ändå. Har också noterat hur mycket sol vi har på den änden och är stålande nöjd över att det faktiskt skulle vara möjligt att ha några odlingskragar där som man skulle kunna odla grönsaker i varje vår och sommar.

Finns bara en sak jag vill ändra på utöver det. Våran lilla ogräsmatta. Mer maskrosor än gräs och en hel del mossa. I alla fall fläckvis, och inte glömma den lilla runda spruckna öknen mitt i det hela. Det blir till att fixa en bättre matta. I alla fall nästa vår. Eller kanske redan nu, det måste undersökas. Men det är antagligen bättre att vänta till våren.

Så så ser det ut just nu. Det blommar och växer både ute och i min skalle. Och jag verkligen storm trivs med att sitta på knä och rycka ogräs och vattna blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar