Sidor

onsdag 10 augusti 2011

Mer trädgårds pyssel.

Igår var en produktiv och trevlig dag.

Det blev blommor från trädgårdsföreningen, en liten rabatt till dom, grävt, rensat, rensat ännu mer, städat undan trötta blommor, sopat uteplatsen, tränat, tvättat och faktiskt pysslat lite. Idag var jag uppe lika tidigt. Men jag har inte gjort lika mycket. Tyvärr. Men det är ok, jag har varit social.

Här är blommorna. Jag vet, dom ser lite vissna och dassiga ut. Men dom är ju inte döda, bara lite ovarsamt behandlade. ( Inte av mig. ) Dom fanns på ett rea-bord och det är blommor jag har velat ha ett bra tag nu. Tyvärr kommer jag ju inte få se hur vackra dom egentligen är förens nästa vår.

Men det är lugnt, jag kan vänta. Det slank med 2 små jordgubbsplantor också. Dom var inte dyra dom heller och jag kompromissar lite. Jag vill ju ha ett jordgubbsland, men det skulle bli lite trångt här. ( Dock inte helt omöjligt.) Så jag köpte bara 2 plantor och flyttade den lilla jag har med dom.

På sista bilden leker jag flyg fotograf. Det var så många humlor i föreningen när jag var och handlade. När dom sitter så nära inpå så är det svårt att låta bli att försöka ta kort på dom. Men jag tror dom tyckte jag var lite väl närgången för dom flög iväg ofta när jag försökte fota. Attans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar