Sidor

fredag 12 augusti 2011

Rys pys.

Jag avskyr spindlar.

Men ofta när jag ser dom så blir det nån sån där skräck blandad fascinering ( hur fan stavas det där ordet ? ) av dom ändå. Jag har råkat på några få, som med sin färg och sitt mönster på något vis ändå måste erkännas som snygga. Men det kan tilläggas att dom få spindlarna har jag hittat utomhus. I min lägenhet överlever ingen spindel om jag hittar den. Tyvärr.

Den här övre lille pysen hittade jag på cykelvägen här utanför en gång. Kommer inte ihåg när. Av nån anledning ( troligen dom vita sträcken ) så tycker jag att han är söt, typ. Men jag skulle ju aldrig plocka upp den i handen eller ens peta på den.

Den undre.... hittade jag idag i min trädgård. Och hon ser så jäkla läskig ut. Rys och hutter. Men än en gång så är vi där med det vita igen. Så på nått vis är hon söt. Men jag börjar bara undra... varför tycker jag om krabbor men inte spindlar ?

*fundra fundra*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar