Sidor

söndag 14 augusti 2011

Pyssel tankar.

Jag satt och tänkte igår när jag pysslade.

Och jag vet ju inte varför alla andra pysslar och gör smycken eller vad dom nu gör. Men min tanke bakom själva smyckes pysslet för mig, har inget att göra med pengar eller att jag har spännande designer och tankar i skallen som måste ut. Att det jag gör blir bättre och finare än det som redan finns i butiken.

Det handlar om den lilla fina kommentaren; "Kan själv". Visst kan jag gå ut i butiken och köpa något som ser väldigt likt ut några av dom saker jag gör själv. Men jag kan ju göra dom själv också, och för mig så är det så mycket roligare att pyssla ihop örhängena än att gå till Lindex och köpa dom.

Dessutom slutar oftast mina smyckes inköp med att jag plockar isär dom och gör något helt annat av dom istället. Varje gång David ser mig peta på ett halsband eller liknande i butiken så säger han på en gång ; "och hur länge tror du det där smycket kommer vara helt ?". Svaret är oftast; "inte länge".

Han säger det inte för att vara elak eller hindra mig från att köpa det. Nej jag hindrar mig själv. Jag ser inte vitsen i att lägga ut en hundring på något som jag skulle kunna göra själv hemma och / eller bara plockar sönder när jag kommer hem med det. Det handlar inte om snålhet eller designer drömmar.

Det handlar om känslan att ha gjort något fint, och dom två orden... "kan själv".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar