Sidor

måndag 15 augusti 2011

Lokal hobby-negativitet.

Idag tog jag mig styrkan att cykla ner till den "lokala hobby-boden".

Skulle ha gjort det för flera veckor sedan men det har bara inte blivit av. Men fy sjutton va tråkigt det var. Dom (hon) hade ju inget av det jag behövde och vill ha. Va sjutton gör man då ? Man köper 2 meter röd spets till scrapping och cyklar hem igen. Det var väldigt nära att jag stannade på Waynes och proppade i mig en cheesecake. Men jag var stark och lät bli.

Nu har jag suttit en stund med mitt och Davids gemensamma ( fast egentligen hans egna ) konto på tradera och sökt möjligheter till det jag inte hittade i butiken. Hittade ungefär 50% av det jag letade efter. Panduro har en mellandel jag saknar fortfarande men dom var slut på nätet. Blir väll en tur till Norrköping då, där ska det tydligen finnas en Panduro försäljare.

Sen vet jag att om jag inte ska börja samla på mig en enorm hög av färdiga smycken som bara hänger på väggen så är det dags att börja försöka sälja bort lite av dom. Men jag har mina tvivel på att det kommer gå. Fast så får jag ju inte tänka nu mera. Jag har sagt åt mig själv att jag måste bli mer positiv, det är mycket bättre för mig faktisk. Nu ska jag gå och testa positiviteten.

Det finns ett berg av tvätt i sovrummet som måste sorteras.
Det bara måste göras, så det då.
Le och va glad.

Mer pyssel från helgen. Ett halsband med matchande örhängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar