Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Tillbaka till trädgården.

Jag känner att det behövs en trädgårdsuppdatering igen faktiskt.

Det mesta i min trädgår har tyvärr blommat klart känns det som. Men om man tänker efter och tittar lite så är det ju inte så. Både solrosen och min flitiga Lisa har ju precis slagit ut i blom. Och min lila nya älsklings blomma blommar så det både räcker och blir över, samt att Fushian fortfarande slänger ut några knoppar. Dessutom verkar mina örter stortrivas.

Ärtorna var goda ( och stora ) så länge dom kom, och såg fina ut innan dom där gröna larverna kom och käkade upp alla blad. Men det bjuder jag på för den här gången. Idag lagade jag dessutom mat på både paprika och squash från min egen odling. Jätte gott blev det. Jag ska så samma squash nästa år också tror jag, och paprika om dom inte klara vintern i fönstret.

Och här kommer det "lite" bilder från det lilla gröna sköna där utanför. Sommaren är inte slut för mig än, jag bryr mig inte om att det blivit Augusti. Och jag är fortfarande såld på PS's "feather effekt".

Dagens ramar blev gula, bara för att jag kan.







1 kommentar: