Sidor

tisdag 20 september 2011

Steg 1.

Jag tror att jag kanske är på väg åt rätt håll. Men det är bitvis så jobbigt att det gör ont i både nacken, käken och magen och jag vill bara gömma mig gråtandes i sängen. Men jag har ju redan lärt mig att den utvägen inte löser mitt problem mer än väldigt tillfälligt. Inte bra alls.

Så nu har jag tittat på vilka vägar jag har att gå, och fastän allt känns så hopplöst så vet jag ju att det finns vägar. Men nu har jag kommit till ett val. Ett val som jag nog måste fundera på lite ordentligt, och det ser ut som att jag har tid på mig som tur är. Stressa är det sista jag vill göra nu igen.

Därför ska jag ta tag i mig själv igen. Så jag letade upp lite "generell" hjälp på nätet, det här är vad jag hittade.


Sju knep för att boosta ditt självförtroende!


1) Verklighetsanknytning
Fråga dig själv "vad är egentligen det värsta som kan hända?" 

Alldeles för ofta lägger vi ner energi på problem som vi inte kan påverka 
eller som är överdramatiserade. Lägg istället ner energi på det som du 
KAN påverka.


Så den här veckan är det det här som gäller. Jobba på att lägga energin på rätt ställe och bli vän med den där lilla flickan vi hörde om i skolan när vi var väldigt liten. Fröken "Jag Duger", tror jag hon hette. Misstänker att det kan vara en bra idé att hitta något litet projekt också.

Så jag får något lite mer handgripligt att ge mig på.
Men bara något litet. Vi tar det försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar